Update 2/12/2019 Commissie Openbare Ruimte

Update 2/12/2019 Commissie Openbare Ruimte

De commissie bestaat uit de volgende leden:
Marlies, Carla, Harry, Annemarieke, Leen

De commissie is in de loop van 2019 samengesteld. In onze buurt hebben zich weinig of geen veranderingen voorgedaan, behalve dat wij ons bezig houden met het inmiddels enkele jaren bestaande Sylviapad in de groenstrook langs het Noordhollandschkanaal. Het onderhoud hiervan gebeurt in samenwerking met de afdeling groenvoorzieningen van ons stadsdeel. In het verleden werden er houtsnippers aangevoerd door groenvoorzieningen en zorgden vrijwilligers uit onze buurt voor het verspreiden over het pad. De laatste tijd zorgt de gemeente ook voor het verdelen van de houtsnippers over het pad. Het nieuwere zuidelijk gedeelte, het verlengde Sylviapad, vanaf het houten bruggetje tot het fietspad langs de IJdoornlaan is aangelegd als zandpad. Dat zou volgens groenvoorzieningen op den duur voor een beter pad zorgen. Het onderhoud hiervan wordt vanaf de aanleg door groenvoorzieningen gedaan.

Ontwikkelingen Banne II

De commissie Openbare Ruimte volgt de door de gemeente opgezette discussie en workshops over de ontwikkelingen in Banne II. Uit de laatste bijeenkomst valt te concluderen dat de groenstrook aan de noordzijde van de IJdoornlaan is nu uit het project gehaald. Ze gaan een apart onderzoek starten naar de inrichting daarvan. De bouwplannen voor die groenstrook zijn dus nog niet definitief van de baan. Maar het is geen onderdeel meer van de discussie over de plannen voor de rest van de Banne Noord.

De school de Driemaster gaat waarschijnlijk verhuizen naar Banne zuid (er is nog geen akkoord met die school en ook nog geen nieuwe locatie), dat dan eerst de tijdelijke locatie van de Botteloef (die ook aan een nieuw gebouw toe is) en daarna willen ze op die plek eengezinswoningen bouwen met daarboven bejaardenwoningen. Allemaal zonder eigen parkeerruimte. Ze dachten aan 6 verdiepingen. We hebben tijdens de workshop gezegd dat 4 verdiepingen de maximale hoogte is. En dat ze moeten zorgen voor een betere ontsluiting voor voetgangers en fietsers.

1 reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *